metodichka_po_angl_2_zaochka_3_sem

Заочное отделение 3 семестр II курс

МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ

ПО ПРАКТИКЕ УСТНОЙ И ПИСЬМЕННОЙ РЕЧИ

Часть I. Choosing a Career.

1. Самостоятельно изучите тексты и выполните упражнения из учебника

Achievement на стр. 5-69. Обязательно выполните следующие

упражнения: стр. 6-7; упр.11 стр.11; упр.13 стр.12; упр.4 стр.15; упр.2-3

стр.17-19; упр.8 стр.22; упр.4 стр. 37-40; стр. 41-42; упр.9 стр.45; упр.11

стр.46; стр.53-54; стр.58-59; стр.63.

2. Переведите и выучите наизусть слова и выражения из “Active Vocabulary”

по теме Choosing a Career (стр.4-8 данного документа).

3. Выполните Revision and Consolidation exercises на стр. 27-32, 49-52, 60, 68-

69 и выполните переводы из данных упражнений в письменном виде в

тетради.

4. Сделайте тест Choosing a Career и проверьте правильность по ключу

(Бендецкая М.Е. «Практика письменной английской речи / Practice of

Written English» стр.75,115 или стр. 21-30 данного документа).

5. Напишите 5 эссе по темам, перечисленным в Essay Topics, тема Choosing a

Career (стр.3). Размер эссе должен составлять 1,5 — 2 страницы. В эссе

должны быть подчеркнуты слова и выражения из «Active Vocabulary». Все

эссе должны быть предоставлены в письменном виде в тетради.

Часть II. Healthy and Happy.

1. Самостоятельно изучите тексты и выполните упражнения из учебника

Achievement на стр. 86-171. Обязательно выполните следующие

упражнения: стр.87-90; упр.93 стр. 15; упр.3-4 стр. 104-107; упр.12-16

стр. 109; упр.1 стр.119; упр.8 стр.122-123; упр.4,5 стр. 130; упр.9-11

стр.132; упр.1 стр.142; стр.145-146.

2. Переведите и выучите наизусть слова и выражения из “Active Vocabulary”

по теме Healthy and Happy (стр.9-16).

3. Выполните Revision and Consolidation exercises на стр. 99-102, 114-118,

125-127, 137-140, 155-156 — переводы в письменном виде.

4. Сделайте тест Healthy and Happy и проверьте правильность по ключу

(стр.31-44 данного документа).

5. Напишите 4 эссе по темам, перечисленным в Essay Topics (стр.3), тема

Healthy and Happy. Размер эссе должен составлять 1,5 — 2 страницы. В эссе

должны быть подчеркнуты слова и выражения из «Active Vocabulary». Все

эссе должны быть предоставлены в письменном виде в тетради. Материалы по ПУПР, 3 семестр 2 курс з.о.

2

Часть III. Fit and Well.

1. Самостоятельно изучите тексты и выполните упражнения из учебника

Achievement на стр. 172-203. Обязательно выполните следующие

упражнения: стр.174-175, 179-181; упр.11 стр.184; стр.194-195.

2. Переведите и выучите наизусть слова и выражения из “Active Vocabulary”

по теме Fit and Well (стр.17-20).

3. Выполните Revision and Consolidation exercises на стр. 190-192, 197-198 –

переводы в письменном виде.

4. Сделайте тест Fit and Well и проверьте правильность по ключу (стр.45-51).

5. Напишите 6 эссе по темам, перечисленным в Essay Topics (стр.3), тема Fit

and Well. Размер эссе должен составлять 1,5 — 2 страницы. В эссе должны

быть подчеркнуты слова и выражения из «Active Vocabulary». Все эссе

должны быть предоставлены в письменном виде в тетради.

6. Сделайте письменно общий тест по всем темам (стр.52-53).

В аудиториях В-207 или Д-401 выполните компьютерные тесты Self-check

tests “Choosing a Career”, “Healthy and Happy”, “Fit and Well”. При выполнении

компьютерных тестов в течение семестра не забывайте при регистрации

вписывать свою фамилию, имя и номер группы.

!!! На первом занятии по практике устной и письменной речи вам необходимо

предоставить преподавателю:

1) 15 эссе с подчеркнутым вокабуляром

2) 11 “Revision and Consolidation exercises”(translation)

Требования к недифференцированному зачету по практике устной и

письменной речи английского языка.

Зачет складывается из вашего посещения занятий и нескольких заданий:

1) перевод из Revision and Consolidation exercises

2) 15 эссе

3) Revision Vocabulary Test

4) компьютерные тесты по трем темам

5) оценка за монолог (на занятии)

6) оценка за экзаменационный лексический тест (на занятии)

Материалы по ПУПР 2 курс 3 семестр з.о.

3

Essay Topics

Choosing a Career

1. What is important in a job to you? What kind of job would (not) suit

you?

2. How to shine at a job interview?

3. Speak on the whole procedure of getting a job.

4. Speak about the teacher who had a lot of influence on you.

5. Choosing a career was not easy for me.

Healthy and Happy

1. Speak about your visit to a doctor.

2. Speak about the most serious illness you had. What treatment did

you get?

3. Describe your last visit to the dentist’s.

4. Persuade your friend to kick the bad habit of smoking / drinking /

drug-abuse.

Fit and Well

1. Why do we do sport?

2. A sport or a game you enjoy most.

3. Speak about the competition you watched or took part in.

4. How sporting are the British?

5. Sport in Belarus.

6. Describe your keep-fit programme.

Материалы по ПУПР 2 курс 3 семестр з.о.

4

CHOOSING A CAREER

Active Vocabulary

Job / work / task / labour / toil

Business / profession / employment

Occupation / career / line / trade

What do you do for a living? /What are you? /What are you by profession? /

What do you do? / What line of business are you in?

Choosing isn’t easy

To take up / to follow a career / to take up smth as a career

To consider something as a career

To be still in two minds

To appeal to smb / to attract smb

To be cut out for

To have a vocation for smth

To be in one’s line

To follow in smb’s footsteps

To make / to arrive at / to come to / to reach a decision / to decide on (against)

something /

to make up one’s mind

To make a choice / to take a choice

To go in for something

To regret one’s choice

To find one’s vocation Ant: to miss one’s vocation

To commit oneself to one’s family

Climbing up the ladder of success

The world is one’s oyster

To make one’s way in the world

To get on in life / in the world

To work one’s way up from the bottom

To make one’s way up to the top

To achieve / accomplish / complete / finish

To achieve success / to succeed / to be a success

To land one’s dream job

Skills and Qualities

To have a background

What is your professional, educational background?

To have the right qualifications for the job

Skills: administrative, communication, language, listening, organisational

Leadership qualities

Bossy / domineering / lordly / overbearing

To be computer literate, to work with / on a computer

To pick smth up Материалы по ПУПР 2 курс 3 семестр з.о.

5

Competence for / as / in smth

To be competent as / at / in smth

To have experience for / of doing smth

To be experienced in (doing) smth

To be skilled in / at smth

To be skilful with smth; Ant: unskilful

To be an expert at / in / on smth

To be good at

Hunting for a job

Job hunter / job seeker

Job centre / employment agency

Unemployed / jobless / out of a job / between jobs

To be on unemployment benefit / on the dole

To look for a job / to hunt for a job

To look through the advertisement page

To advertise for smth / smb, to advertise smth on TV, in a paper

To apply for a post

To fill in an application form

To send in an application, to accept an application; Ant: to turn down / reject an

application

A Job Interview

To attend an interview/ to sit an interview

Curriculum Vitae (CV) / Resume

To write a letter of application

Referees

Recommendation letters

Interviewee, interviewer

Applicants for a job

To be shortlisted for smth, to shortlist smb

To schedule an interview with smb

To have an appointment for an interview

Appearance counts

Not to sell oneself short

To stand out from the other applicants

To notify about the decision

To hire / employ / engage / recruit

To take smb on a job

To refuse point-blank

To take up a job / to take up a new appointment

To be accepted onto a course

To take a (training) course

Материалы по ПУПР 2 курс 3 семестр з.о.

6

What are your working hours?

Full-time job

Part-time job

Temporary, seasonal job

Permanent / steady job

To be freelance

To moonlight / to do moonlighting

To do odd jobs

To work nine-to-five

To work shift-work

To be on flexi-time / to have flexible working hours

To work overtime

To take maternity leave (sick leave), to be on maternity leave (sick leave)

To be on the job / to be at work

How much do you earn?

Salary / wages / fee / income / earnings / pay

High salary; Ant: low salary

Well-paid; Ant: badly-paid job

To make a living / to earn a living, to get by on a salary/ to survive on a salary



Страницы: Первая | 1 | 2 | 3 | ... | Вперед → | Последняя | Весь текст